Plány, kam půjdeme, řešíme vždy podle možností, kdo tentokrát pojede. Kóta Milešovka byla na seznamu plánovaných kopců, tak proč to nezkusit i v tomhle horkém letním počasí. Sestava já OK1ELE, Bohdan OK8SMS a Tomáš OK1GTH, který se rád přidal na výlet. V sobotu velmi brzo ráno budíček a v 5:30 vyjíždíme z Rokycan. Kolem 6:40 vyzvedáváme v Praze Bohdana a vyrážíme směr Milešovka. Už kousek za Prahou se ukazovaly siluety několika kopečků a tak jsme řešili, který je Milešovka, Říp a tak podobně. Čím blíže jsme, je vidět, jak je to velký a strmý kopec! V 7:45 jsme pod kopcem na parkovišti a probíráme s Bohdanem, kdo co ponese. Tomáš je naštěstí z tohohle dělení nákladu mimo, protože si všechno ponese sám.:D Tak materiál rozdělený, v mém případě 11kg+pití, naložen a v 7:50 vyrážíme vzhůru! Podle mapy.cz nás čeká 2,6 km a vystoupat 437 m.n.m a jejich plánovač tras hlásí 1 h 31 minut.

mile%C5%A1ovka%204

První polovina cesty je pohoda, jako by se šlo do lehkého kopce. Druhá polovina je stoupání do prudkého kopce cestou, kde se prohnala voda. Jdeme nahoru a řešíme jestli to vůbec stíháme do začátku závodu... Je jasné, že Tomáš nás s Bohdanem zkouší a provokuje. Ale sám byl velmi překvapen, když ho Bohdan předešel a o pár vteřin byl na kótě první, s časem 47minut (hodinky ukazovaly 46:15). Já se doplazil necelé dvě minuty za nimi a hlásím, že pod 50 minut s tou naší zátěží, to je slušný výkon. :D

trasa%20mile%C5%A1ovka

Obcházíme vrchol kopce, rozhlížíme se do kraje a vybíráme místo, které obsadíme. Zabrali jsme jednu lavičku v takovém polostínu a už o ní stavíme antény. Po chvíli stavění je slyšet nějaký ruch. Skupina jakýchsi muzikantů se odněkud vypotácela a z občerstvení odnáší hudební nástroje. Po jejich odchodu zůstávají dveře otevřené a tak jdu pro vrcholové občerstvení. Studená plzeň před závodem, to je správná vrcholová odměna. Tomáš když tu láhev viděl, přestal volat CQ FF a nadšeně říkal, že takovou vrcholovku nečekal! Tomáš si dál sám jede FF na 40m pásmu a my dolaďujeme poslední detaily před závodem.

mile%C5%A1ovka%202 mile%C5%A1ovka%203

Je tu 10h a hodně rychle se to rozjíždí. První půlhodina byla jízda jako vždy, pak to pomalu začalo ztrácet tempo. Ve chvíli, kdy Tomáš zavysílal na 20m, zkolaboval mi dávač! Vypojím, zapojím USB kabel a pak znovu při dalším zavysílání chcípl! Tak možná mám kratší USB kabel, kdepak se schová? Jo, naštěstí jsem měl podstatně kratší kablík a s tím už to nechcíplo. Závěr závodu byl už trochu nuda a tak jsem začal ladit. Udělal jsem pár stanic a pak jsem změnil kmitočet a už moc lidí nevolalo. 10 minut před koncem závodu říkám Tomášovi, nechceš rozdat body s výkonem? Radostně si k tomu sedl a udělal 20 spojení na svojí značku. Po poledni přichází svačina a úklid vysílacího pracoviště. Závěrem spojení na 6m na Klínovec s Karlem OK3KW a šli jsme dolů. Rychlý sestup dolů nám trval 42 minut, velmi malý rozdíl oproti chůzi nahoru.

Mile%C5%A1ovka%201

Cestou do Prahy dvě malé zastávky, na zmrzlinu a obhlédnutí Bohdanovo bydlení a výhledu na Prahu z parku opodál. Pak loučení a cesta do Rokycan. Závěrečné zhodnocení výsledku v FM poháru beru jako průměrné, protože se na 2m povedlo 62 QSO a 179 bodů na 70cm 35 QSO a jen 98 bodů. Co se týče Tomáše na FF udělal přes 100 QSO a při FM poháru aktivace kopce jako SOTA 24QSO.